Stuerne

Hvalen har 5 stuer, som har op til 6 børn på hver. Som udgangspunkt er der tre pædagoger og en medhjælper på hver stue.

På hver stue er der en stor entre, hvor hvert barn har sin egen garderobe. Derudover består stuerne af to store rum, hvor barnet har sin daglige gang, spiser frokost, leger med sine stuevenner, løser opgaver ved arbejdsbordene og har mulighed for at trække sig lidt tilbage fra de større fællesarealer.

Hver stue har et ugeskema, hvor barnet ved hjælp af billeder kan se de aktiviteter, der kommer til at foregå i løbet af ugen.

Som udgangspunkt er grupperne sammensat i forhold til diagnose. Vi afviser dog ikke at blande grupperne, da vi erfaringsmæssigt har set, at det kan skabe gode relationer for børnene afhængigt af, hvor meget de kan rumme.

En af Hvalens stuer

Alle stuerne har store vinduer ud mod legepladsen